6090021609 |
ITINERARI: Acompanyament a l'alumnat i acció tutorial a Educació Secundària Obligatòria |
2020-2021 |
Taller. Secundària Obligatòria |
|
|
|
9/9/2020 - 23/9/2020 (15 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Activitat en format virtual |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 09/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat tutorial de rebuda i acompanyament emocional a secundària en el context actual.
El context actual requereix que els docents ens treballem per estar el millor que puguem i alhora disposem de recursos fer una rebuda tutorial als nostres alumnes que els situï en el nou curs i els puguem acompanyar emocionalment per afrontar els diferents escenaris que es puguin presentar.
Aprofitarem l’espai que ofereix la tutoria per endinsar-nos en tres àrees del creixement personal: la consciència emocional com a eix vertebrador de la nostra actitud individual envers els esdeveniments, la gestió emocional a partir de l’empatia, l’acceptació i la responsabilitat, i finalment el desenvolupament de l’habilitat de la resiliència partint de l’agraïment i la gestió de la incertesa.
Els docents aprofitaran la formació en primera persona amb el qual podran aplicar les activitats des de la pròpia experiència, utilitzant els recursos que es facilitaran per realitzar les tutories a l'aula amb els seus alumnes.
|
| |
Objectius |
1. Conèixer tècniques bàsiques de mindfulness o atenció plena.
2. Aprendre a identificar i gestionar el nostre estat emocional.
3. Aprendre a influir en la nostra actitud emocional davant un estímul extern.
4. Conèixer el perfil de personalitat i la seva influència en com vivim les situacions.
5. Desenvolupar l’empatia com a base de la convivència.
6. Prendre consciència d’allò que ens podem responsabilitzar i d’allò que no podem controlar.
7. Conèixer què és la resiliència i quin és el nostre grau.
8. Aprendre estratègies per desenvolupar l’habilitat de la resiliència.
9. Aplicar la resiliència en la nostra resposta als esdeveniments i situacions quotidianes.
|
| |
Continguts |
1. Tècniques bàsiques d’atenció plena o mindfulness per connectar amb el moment present.
2. Emocions principals dins les famílies amor/por.
3. Neurociència aplicada a les emocions i la gestió emocional.
4. Els valors personals com a base del nostre equilibri individual.
5. Descoberta del nostre perfil de personalitat predominant (emocional, social o pràctic) com a eix de partida per desenvolupar l’empatia i una bona convivència.
6. El cercle d'influència i control per acotar el nostre grau de responsabilitat.
7. L'agraïment i la gestió de la incertesa com a estratègies de desenvolupament de la resiliència.
8. La resiliència com a base de la mirada en positiu i impuls d’interacció amb l’entorn.
Metodologia:
El taller es realitzarà per videoconferència i durant la sessió es combinarà l’exposició teòrica junt amb la realització d’exercicis individuals que es facilitaran prèviament als assistents. Així mateix, es facilitaran els recursos necessaris per dur a terme les sessions de tutoria amb els grups-classe.
|
| |
Formador/a |
Mireia Seró
|
| |
Avaluació |
Presentació d’un informe d’una sessió pràctica amb un grup-classe que inclogui una descripció del desenvolupament de l’activitat, una mostra gràfica i una valoració.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
09/09/2020 |
1730 |
1900 |
Sessió 2 |
dimecres |
16/09/2020 |
1730 |
1900 |
Sessió 3 |
dimecres |
23/09/2020 |
1730 |
1900 |
|
| |